על חשבון הציבור: כחלון חתם על הארכת תכניות ה"נטו"

    צבי טסלר No Comments on על חשבון הציבור: כחלון חתם על הארכת תכניות ה"נטו"

    שר האוצר חתם על הצווים לביטול המכס ומס הקנייה במסגרת תוכניות "נטו" | כחלון: "ביטול מכסים ומס קנייה פותח את השוק לתחרות ומיטיב עם המשק כולו"

    כחלון
    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר, משה כחלון, חתם על הצווים לביטול המכס ומס הקנייה על שורה ארוכה של מוצרים במסגרת תוכניות "נטו משפחה", "נטו תינוקות" ו"נטו הוזלות". חתימת הצווים מגיעה לאחר הכנת הצווים ל-2019 ובחינתן המקצועית ברשות המסים ובמשרד המשפטים.

    במסגרת תוכנית "נטו משפחה", שהחלה באפריל 2017, בוטל שיעור מס קנייה על טלפונים סלולריים, שעמד קודם לכן על 15%. וכן בוטל המכס על נעליים וגם על עדשות ומסגרות למשקפיים וחלקיהם, שעמד קודם לכן על 12%.

    במסגרת תוכנית "נטו תינוקות", שהחלה בדצמבר 2017, בוטל שיעור המכס על מוצרי תינוקות נבחרים (מנשאים, מושבים לתינוקות, כסאות אוכל, נדנדות, הליכונים, מוצצים וקבוקים לתינוקות), שעמד קודם לכן על 12%.

    במסגרת תוכנית "נטו הוזלות" בוטל שיעור מס הקנייה החל על מוצרי אלקטרוניקה בידורית (רמקולים, צגים, ממירים, מקרנים, מגברים, מיקרופונים, אוזניות, כרטיסים חכמים, מכשירי רדיו ועוד) וכן בוטל שיעור המכס על מוצרי חשמל לבית וחלקיהם, תמרוקים וקוסמטיקה, צעצועים ואביזרי ספורט, מוצרי תאורה – קודם הביטול שיעור המכס עליהם עמד על 12%. כמו כן בוטל שיעור המכס על מוצרי טקסטיל והלבשה נבחרים, שלפני הביטול עמד על 6%.

    שווי הארכת ביטול צווי המכס מוערך בכ-1.5 מיליארד ש"ח.

    כחלון נלחץ ממחאות שמאל המנסות לעלות לשיח הציבורי ללא הצלחה. הקיצוצים המדוברים הם על חשבון הגירעון הלאומי ולא ברור האם בשורה התחתונה, יובילו לתועלת הציבור או שמא ההיפך.



    0 תגובות